escriu-me
My Photo

dijous, 9 de juliol de 2009

Dijous, 9 de juliol del 2009, les notícies que avui parlen de Lloret i de la resta de Selva Marítima

Avui le TOUR!!!
Davant el kaos que ens espera només se'm acudeixen dues cites, una de Julius Caesar: "Alea iacta est" (ja no hi ha marxa enrere); i l'altra de Johan Cruyff: "sortiu i divertiu-vos"

LLOCS ON ROMANDRÀ PROHIBIT L’ESTACIONAMENT:
de les 8:00 a les 16:00 hores.
Avinguda Vila de Tossa de Mar.
Avinguda Vila de Blanes.

TALLS DE CIRCULACIÓ:
De les 11:15 o 12:00 a les 16:00 hores, segons situació i sentit de circulació
De les 12:00 a les 16:00 hores, circulació de la travessia GI-682 (av. Vila de Blanes i av. Vila de Tossa de Mar) en sentit Blanes

VIES PÚBLIQUES AFECTADES PELS TALLS DE TRÀNSIT:
l’avinguda de les Alegries – carretera C-63- de Vidreres a Lloret de Mar.
Les vies urbanes del casc urbà que s’incorporen a l’av. Vila de Blanes o a l’av. Vila de Tossa de Mar.
Els vials de finques particulars i d’urbanitzacions que s’incorporen a la carretera comarcal GI-682, tant per sortir en direcció Blanes o en direcció Tossa de Mar

=====================
=====================
=====================

Avui presentació de
"El Tramtordera. Un tramvia per a la Selva Marítima"

L'acte serà a l'IES Serrallarga de Blanes avui 9 de juliol a les 20:00 h
Obert a tothom.
Aquest treball consisteix en un estudi de viabilitat-projecte per a implantar un sistema de tren-tramvia entre Palafolls-Blanes-Lloret, que
demostra la viabilitat d'aquesta infraestructura mitjançant un traçat diferent al rebutjat per la Generalitat de Catalunya.
Aquesta infraestructura permetria doblar la capacitat del transport públic no només en servei interurbà Blanes-Lloret sinó que oferiria un servei de "metro lleuger" al pas per les poblacions que travessa, doblant també els temps de freqüència dels actuals autobusos, conformant un sistema molt competitiu enfront del cotxe. Alhora, seria un transport net (energia elèctrica), i discorreria per la zona urbana, amb el qual respecta també l'entorn al no requerir crear corredors nous per l'exterior de Blanes i Lloret (com l'autopista o el tren).
Aquest treball ha estat premiat per la Universitat Internacional de Catalunya i la Universitat de Girona, i finalista de la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra.
Teniu més informació a la web:
http://eltramtordera.blogspot.com




Ahir en el programa d'entreteniment de les tardes de TV3 un dels seus col·laboradors va fer l'etapa que avui farà Le Tour i a cada poble on ha de passar en mostrava unes imatges i n'entrevistava algun vilatà per veure què n'opinava de l'esdeveniment...
De Lloret no en van dir ni mu, ni tant sols en van ensenyar el retol de la carretera... i això que "El Club" és un dels programes amics del poble on la segona "d'abordo" estiueja entre nosaltres..


Avui surt publicat en el BOP. Ho podeu consultar a baix de tot.



Es veu que els serveis de secretaria de l'Ajuntament es van equivocar en la nota de premsa i no va ser ella qui va votar a favor del "Blanes vila ´gay friendly´" sinó que va ser a regidora Montserrat Pasquina (CiU).
La sra. Planella diu que:
"Considera que s'ha de respectar la intimitat de tothom i no explotar-ho econòmicament."


La mitjana dels hotels catalans és d'una despesa del 3,5% de la facturació

Un xic més avall, a les notícies de Ràdio Marina podreu veure com Lloret fa cas d'aquestes recomanacions aplaudint, encoratjant... la creació a l'antiga plaça de braus d'una pista de gel... demostrant una vegada més que això de combatre el canvi climàtic no va amb nosaltres, doncs la pela és la pela...
Els poders públics estan per donar exemple i posar musica a una iniciativa com aquesta és donar un mal exemple...








Boníssim !!!
Acaba així:
"Només em queda el dubte de saber com s'ho faran l'any vinent a Llambilles per superar la programació d'aquest any."
Llàstima que a Lloret no hi vam caure, dons s'haguera pogut incloure perfectament entre el s'Amorra Amorra i el Ball de Plaça... Segur que als de Le Tour els hi hagués interessat...


"Cristina Eugenia Betrián Cabezas, al número 2 de Blanes;"

Costos periòdics en hotels de 30 habitacions
Obligats: 20.180 euros
Voluntaris: 5.600 euros

Costos periòdics en hotels de 150 habitacions
Obligats: 30.180 euros
Voluntaris: 8.200 euros

Costos periòdics en hotels de 500 habitacions
Obligats: 45.930 euros
Voluntaris: 9.320 euros

Costos per habitació
De 30 habitacions: 1.531 euros
De 150: 429 euros
De 500: 164 euros


El sr. Ribera remata l'article amb una proposta dràstica: "Pel meu gust, em faria a la mar amb un parell de canoners i, després d’haver donat ordres de desallotjament, bombardejaria la primera línia de mar catalana sense compassió"





Sr. Crespo, a Lloret no tenim cap dubte de que el seu vot serà per lliurar-nos d'aquesta xacra que representen les curses de braus; com tampoc tenim cap dubte de que a la primera que pugui declararà formalment Lloret com a municipi lliure d'espectacles en que s'utilitzin animals, com els circs que ens han visitat aquest darrer mes, (ja en portem dos)... i que a sobre es permeten fer conya amb un "Focas en Libertad"




Continua així: "Es veu que no hi ha paisatges bonics a Catalunya, segons ells, perquè no hi ha paisatge urbà lliure de l'especulació i de rates a les clavegueres, ni hi ha paisatge silvestre sense purins, sense una torre d'alta tensió o sense una central nuclear."
El sr. Cuyàs defensa la sabia teoria de que es millor parlar be d'un mateix doncs de malament ja ho fan tots els altres...

De la pista de gel que es vol fer a Lloret el G-8 no n'ha dit res. A lo millor pensen que sàviament l'Ajuntament en desaconsellarà la seva construcció...

Diuen que és una iniciativa pionera i per la foto no m'estranyaria gens ni mica que a Fenals/Santa Clotilde ja s'hagués utilitzat aquesta tècnica... ;-) ;-) ;-)





"Segons Romà Codina, regidor de Noves Infraestructures, un cop estigui acabada serà un valor afegit per a la població de Lloret."
No dubto en cap moment que una instal·lació d'aquest tipus tindrà l'èxit garantit, però això no vol dir que sigui quelcom de necessari ni convenient.
Amb la que cau diàriament, que si les emissions de CO2, que si el canvi climàtic, que si els comportaments sostenibles i va i no se'ns acudeix res més que beneir i felicitar una instal·lació que se li pot dir de tot menys que sigui respectuosa amb el medi i adient per a un lloc de platja.
Espero no haver d'aguantar mai el discurs de que una línia de molt alta tensió és necessària per Lloret si no es vol patir restriccions elèctriques, doncs llavors serà fàcil exigir que tanquin el que ara ens proposen i beneeixen...
Quant sento que des de la casa gran se'n alegren d'aquestes propostes no puc treure'm del cap allò que tant pomposament vam jurar a Polònia, quan
el nostre regidor de Medi Ambient Sr. Ignasi Riera, va anar a Poznan i amb tota la solemnitat que la trobada requeria va dir"Les estratègies locals han de formar part de les estratègies globals per lluitar contra el canvi climàtic";
i quan va fer entrega del "Manifest Contra el Canvi Climàtic" en representació dels municipis gironins
, on en un dels punts s'hi podia llegir "el compromís dels ens locals de reduir les emissions de CO2, de conscienciar i sensibilitzar la ciutadania sobre aquest procés..."
De veritat que un ja no sap si riure o directament plorar...!!!

Si a tots els que han demanat permís els hi han concedit la tenim clara. "se pone en conocimiento de los señores Alcaldes de esta provincia, la incoación del expediente citado, a fin de que puedan formular cuantas alegaciones estimen pertinentes".
Sr. Crespo tenim 10 dies per dir-lis a aquest del Ministerio que a Lloret de soroll ja en tenim prou com per a sobre haver d'aguantar unes avionetes que ens sobrevolin gratuïtament... i que ens faran propaganda de ves a saber què...

ESTATUTS DEL CONSORCI DE BENESTAR
SOCIAL DE LA SELVA,






No hi he sabut veure res que semblés fer per nosaltres...